Trots ett utmanande marknadsläge med avvaktande konsumenter och hård konkurrens på den svenska bilmarknaden fortsätter Škoda att visa styrka. När 2025 närmar sig sitt slut står märket fast vid sin position som ett av Sveriges mest efterfrågade bilmärken – med stabil försäljning, hög kundnöjdhet och växande intresse för framför allt de eldrivna modellerna Enyaq och Kodiaq som erbjuds med flera valbara drivlinor.
– 54 % fler registreringar under 2025. Škoda fortsätter att växa snabbt på den svenska marknaden och stärker sin position bland de mest populära bilmärkena. Under det första halvåret 2025 ökade antalet nyregistrerade Škoda-personbilar med hela 54,0 % jämfört med samma period 2024. Märkets marknadsandel steg från 4,2 % till 6,0 %, vilket placerar Škoda på en stark sjätteplats bland de mest registrerade bilmärkena i Sverige.
› Škoda levererar 36 bilar, inklusive den helt nya eldrivna Elroq, till den officiella bilflottan som får 2025 IIHF Ishockey-VM i Stockholm att rulla
› Škoda har varit den officiella huvudsponsorn för VM-turneringen sedan 1993
› Världsmästerskapet i ishockey 2025 äger rum 9–25 maj i Stockholm och Herning
Škoda tar plats på den internationella designveckan Milano Design Week 2025 och presenterar sin vision för framtidens mobilitet genom en spektakulär installation som kombinerar teknik, hållbarhet och emotionell formgivning. Med temat "Human Touch in Motion" vill Škoda visa hur varumärket skapar en balans mellan innovation och mänsklig närvaro i sitt designspråk.
Ta del av samtliga pressmeddelanden via TT.